Inspiratie

Ik heb mij laten inspireren door de volgende boeken:

Het energieke vrouwen voedingskompas – Marjolein Dubbers
Your 50 days of green Happinez – Merel en Tessa
Leven lang fit – Marilyn Diamond
De voedsel zandloper – Kris Verburg
Veroudering vertragen – Kris Verburg
De boodschappencoach – Ralph Moorman

En dan niet te vergeten de internet aanbieders:
Jasper Alblas
Makkelijk afvallen
Voedingscentrum

Maar zoals ik al eerder schreef wordt je overspoeld met tegenstrijdige adviezen en uit dit alles moet je zelf een keuze maken. Zo heb ik uit ‘Green happinez’ het advies opgevolgd om te beginnen met het noteren van mijn startmoment; gewicht, heupomvang, taille, armen, benen, kuiten en enkels. Het beschrijven van mijn gevoel op het moment dat ik mijn intentie uitsprak om met mezelf aan de slag te gaan. Tot slot mijn doel vastgesteld.

Ik besloot om een koolhydraatarm voedingspatroon te hanteren. Ik had gelezen dat je ‘s morgens het beste kunt beginnen met twee glazen water, dit schijnt je stofwisseling in gang te zetten. Ook is het verstandig om te beginnen met 10 minuten op een trampoline te bewegen, dit stimuleert ook de verbranding en wel voor de hele ochtend. Daarnaast werd mij duidelijk gemaakt dat je het beste kunt beginnen met groente en fruit en dit gaat het beste door middel van een smoothie.

Ik ben dus op zoek gegaan naar diverse smoothies en hier voor mezelf een overzicht van gemaakt zodat ik een dag van tevoren kan kijken welke smoothie ik wil maken en welke ingrediënten ik hiervoor in huis heb of nog moet halen. Soms maak ik mijn smoothie voor twee dagen. Verder heb ik het boekje ‘De boodschappencoach’ aangeschaft zodat ik weet welke artikelen ik het beste kan kopen. Alles wat ik in mijn boodschappenkarretje stop is over het algemeen goed en gezond. Ik hoef mij dus geen zorgen te maken om iets in mijn mond te stoppen zodra ik ergens trek in heb.

Ik heb een workshop gevolgd met het thema ‘goed en gezond’, hier heb ik geleerd om lekkere gezonde tussendoortjes te maken. Dadelballetjes, haverrepen, pindakaas-banaan-chocolade fudge, speculaas smoothie en Key Lime Avocado mousse. Op de eerste plaats viel mij op dat het allemaal niet zoveel werk is mits je maar de juiste keukenmachines bezit. Om deze reden heb ik deze dan ook aangeschaft. Ik vind het gewoon leuk om iets nieuws te maken omdat ik weet dat het gezond is.

Voor de lunch maak ik één keer in de week een pan soep die veel groenten bevat en mijn favoriet is de pompoensoep, deze is heerlijk van smaak ik gebruik spekjes, een rode en gele paprika, een rode ui, een stuk geraspte gember en een halve pompoen. Dit alles zet ik, nadat ik het heb gebakken, onder water en laat het 20 minuten smoren. Hierna doe ik alles in de blender, verdeel het over diverse porties en vries het in.
Op andere dagen maak ik een lekker gevulde salade, de ene keer met tonijn of garnaaltjes. De andere keer met feta of een halve avocado en er zit bijna altijd augurk, tomaatjes en een eitje in. Mijn dressing is misschien niet helemaal gezond verantwoord maar wel erg lekker en deze is de rode wijn dressing van Kiooms.

 

4 Replies to “Inspiratie”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s